Posts

Showing posts from June, 2010

ape mksud semua ini..

CINTA :
(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama

(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.


KASIH :

(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.


SAYANG :
(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.

(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi …

ingin hati melukiskan kata

Image
ingin hati melukiskan kata:
izinkan aku
memejamkan mata
untuk bermimpi
membina sebuah
kehidupan bersamamu~


Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya~

apo yg di buat bilo bercuti

dah dekat 2 bulan aku bercuti dalam umah x tau nk buat apo bagun tdo...bangun tdo... ingt lepas pergi trip sabah serawak aku n p shah alam tp upe2nye aku balik 18 smpai umah 19 n 20 da sepatut msuk kerje...eemm...so aku amik keputusan x pergi arh...dgn sb munasabab..

SETIAP ARI ULANG BENDE SAMA...

bangun pagi tgk parent nk p keje...adik2 nk p sekolah...semua pegi( kunci pintu rapat) jemur kain yg dibasuh semalm n jomm sambung tdo.bgun sebelum cerite " Dari Mata Arisa" stat...hahahhaa.... smbil2 tgk kemas umah... pstu msuk dapur masak ....( hari2 mesti aku akn cnfuse punya nk mask lauk ape ari ni.... harap2 ma abah suke) semua balik msti dah tersedio ngn mknn atas meje...tp ade jgk lah ari miss...sbb aku bkk peti x dek lau n apo pom yg boleh buat aku msk...so amik keptnsn x yah msk.....n call abah @ ma
along: salam ma...duk wat gapo tu
ma: wasalm biase lah long...ado pe
along: ma along x buat lauk nih...cmne