balik cuti semester, meme agok dah apa yang akan terjadi hok penting sekali masa duk bual-bual dengan family.

situasi 1: rumah nenek

bual-bual.. ngumpat-ngumpat dengan nenek tercinta yang paling 'hot' kisah sepupu aku nak tunang dengan orang johor 5hb feb 2012 ini, alhamdulillah detik bersejarah buat dia, tahniah 'brother' hahahahaha.

Nenek kata ko kena tempah tiket flight awal-awal untuk dia kalu nok suh nenek g jugak time ko kahwin hahahaha..(nenek demand)

ops masuk 'turn' aku pulak dah, rasa nk lari masa tu jugak tapi dah x dapat tahan je la telinga tu Ck Timah oiiiiii.....!!!!

nenek: eh tu cincin apo, tangan tu cincin tune bilo??

onne: hahahhahahhahhahahahha (aku suko sapa tergolek2 dari duduk bersila sampai kaki ke atas ha cuba la bayang,,eh jangan bayang la eyyy maluuuu huahuahuhaua)

nenek: heh along ni perangai tak sey ubah-ubah ko,, kalu suko tu agak-agak la

onne: astaqfirullah'azim... astaqfirullah...(diam seketika, syaitan tengah mengelilingi aku)

nenek: cincin beloh rotan comel ni...

onne: acuuu tengok molep cincin ni... comel kan.(dalam hati aku nk kacau nenek sampai habis)

nenek: comel la.. beloh rotan corok2... gak bilo tune nya.

onne: ma x oyak ko?? baru ni masa balik 2 minggu cuti baru ni..( maznah wat gila dah)

nenek: jurusnya anak x cerita ko mok pom,, ore mana?? sapo dio..( muko beliau kelihatan cuak)

dalam aku tengah nak sambung 'memgong" aku ni tiba2 unty aku mari masuk 'part' nak bual jugak....sambil aku duk tunjuk jari manis

unty: gak bkpo mek muko g tu.... ( aku seggeh sapa telingo dah)

onne: cik su... comel dop? (mata jahat Cik Timah tengok pada mata nenek)

unty: nya comel la... gak bkpo nok nyoho cinciin lamanya..??/

onne: ni cncin tune ni...( ayat ngayimm)

unty; belawookkk la... wat tolo sokmo kak long ni... mace cik su x tau tu cincin mummy dio ... duk tangan along jak kecik laagi....

onne: hihihiihihihihihhiihih... (sengeh jahat)

nenek: budak ni niyh nak keno ko aku niyhh... (sambil tangan campai surat koba... cak gelebokk keno ko akuu.... huaaargggggg... tidakkkkk...

onne: jangan marah saya... tak kan tak perasan kot, cincin manis ni berada ditangan saya sudah lama..hhahahahhaha...

nenek: sekalo cincin lain.... jangan tipu nenek la...

onne: baru tukar ngan kak ngah la.....

panjang lagi la borak dioo nanti kita sambung, kenapa pakai cincin di jari manis seseorang individu akan beranggapan yg kita adalah tunangn orang, dan hal ini terjadi semenjak aku stat pakai cincin di jari dari ting 1 sampai ke umur sekarang...

nanti sambung yerhhh....



Comments

Popular posts from this blog

DYSLEXIA-CARA UBATINYA

ISTIADAT KONVOKESYEN UiTM ke-73