my duty as a grandchild to my Atuk


heeehehehhe...Aku bertuah ari ni sebab dapat jadi drive big bos aku..huhu..nak tau sape..Ayah laa(AtOk). Big Bos ade temujanji ngan doctor ari ni hal small sakit dalam perut dia la..

pagi2 lepas solat subuh:
hooo sedap nya bermanja2 ngan ""butbut"" aku nii...dah la sejukk aduhh awak ni buat saya lagi susah nak bangun la, sudah la tu sayang. i ade kerje lain yang lebih penting la....hahhaha( weeekk jgn pikir pelik la dear reader,"" butbut"" selimut saya yg sentiasa comfort laa...kahkahkah

beberapa ketika :
dari aku bergelumang dalam kemalasan dan pujuk rayu ""butbut"" ni baik bangun cari kekasih hati ku yang lain ""beybey"" perh... memang dia dah tak dek ati ngan aku jer tgk,,, ahahaha sejuk kemain, waduh lagi la susah saya nak dekat ngan kamu,,cmne nak buat ni, doa, selawat, gedebummmm....kikiki..aku berjaya..

saat menjampi:
waaa....berjaya dah jumpa kekasih lain hihi (bersiap)... dah jumpa ade lagi sekatan, kena tggu org lain pulop yang nak joint aduh... tunggu punya tunggu sampai duk dalam kete pom dia blum siap lagi,, hahaha dan tiba2 tangan aku tergatal nak main hon apo lagi..sambil mulut pot''pet''pot''pet... sambil pom'pom'pom..... tapi dalam aku wat hal tu hati debar we
y,,mampus aku sat lagi sure2 punya dia datang dengan muke Tegang..hahahaha( sorry dear angah)

kembali menjampi:
pergi amik big bos(atok) dekat umah dia, ciksu pom ikut sekali.. tarikh 28/12/2010 tarikh yang bagus. terus aku dpt jadi drebar untuk 2 org yang aku sayang jumpa dengan kekasih hati mereka (doktor). Sampai umah big bos, ciksu tengah bersiap big bos dah siap. sambil aku tunggu depa baik aku lahap dulu kahkahkahkah... bukan ape aku ni memang cucu sempoi arh,, perut memang bertuah asal sampai umah big bos mesti aku bukak saji punya..hahahha dari kecik sampai besar memang tu la perangai aku,,walaupom sebelum pergi aku dah siap2 makn kat umah.... sabar2.... menjadi perkara pelik lau aku sampai x bukak saji,,,,camne nak buang perangai ni niii..??????

next jampi:
bersedia drive, aku harus menjadi seorang pemandu yang berhemah, hal biasa la tu drive 90 k/mj paling slow la tu.... aku memotong pom x dek ober2 sangat, siap big bos sindir lagi.. nak pergi mana la laju-laju ni...hihi...bukan ape dah clear nape la nak ikut belakang dia baik kita duk depan.....wahhhhh ayatttt...... cabut gigi pom kena pegang..berani nmpak..

haaaaa......da nmpak nama hopitallll.......yuhoooo.....Alhamdulillah syukur, sampai dengan selamat.


jampi lagi:
sampai hospital Raja Perempuan Zainab II dengan selamat..Alhamdulillah, aku ngan ciksu terus bawak big bos masuk dekat wad, sebab cik "misi"(nurse) call suh masuk wad dulu,,bukan buat ape pom amik borang dia,,hihihii...
woowww...sampai2 memang layanan memuaskan,, lepas tu terus p dekat tempat biasa dekat temujanji, n pergi buat ultrasound..
cite dekat ultrasound pulop, kami amik masa lama sikit la kat c tu biasa la hospital,. dan last sekali jumpa doktor,

last jampi:
jumpa doktor, keputusan dia alhamdulillah semua dah settle..penyakit yang big bos ade dalam perut dah x de dah semua dah sembuh, siap x de diberi ubat pom lagi... syukur sangat2 Ya Allah...
bila tgk muka doktor tu baru aku persan he the same doctor with my others grandpa,( citenya camne doktor sama ngan doktor atok aku sorang lagi, hihihihi,,,,

pernutup jampi:
balik umah sampai dengan selamat.....hepi, senyum semua family kat umah heran cepat nya kami balik,, tp aku buat muke selamber dek jerr.... heran cmne buleh begitu cepat proses ari ni.. dalam tempoh 2 jam semua siap proses di hospital,

p/s : harap tok moh jampi ari ni menjadi la, sebab berbuih2 dah ni,kahkahkah...
see u dear reader enjoy with your life...


Comments

Popular posts from this blog

DYSLEXIA-CARA UBATINYA

ISTIADAT KONVOKESYEN UiTM ke-73